divendres, 4 de novembre del 2011

Comunicació digital i els anuncis

Avui hem treballat la comunicació digital a partir d’una entrevista del Guillermo Orozco.
Una de les seves entrevistes:

Una de les reflexions que hem pogut extreure és que no es neix amb les tecnologies inculcades, sinó que tot es basa en un procés pedagògic. També he pogut comprovar que la família i les escoltes  tenen que treballar conjuntament a l’hora d’educar els nens, ja que són les dues institucions més importants.

Un altre aspecte que vull destacar és la importància de saber que la comunicació digital és complementaria a la paraula . Per aquest motiu és essencial  dissenyar processos d’educació. 



Després hem analitzat 4 anuncis de televisió diferents.

L’anunci és el text augmentatiu per excel·lència .

1: Galerías, tornada a l’escola (roba de nens)
-          La llum: va guanyant color
-          Veu: en off
-          Ritme: càmera lenta per accentua allò que ens transmet.
-          Música: per mostra la transició
-          Accions: trapelleries, per mostrar “bon rollo”  

2: Golf (volkswagen)
-          Associa el producte amb tenir èxit
-          Ens venen un valor
-          Llum: fosca, blanc i negre (per transmetre serietat, elegància, etc)
-          Música: clàssica
-          Ritme: constant
-          Missatge: tots necessitem una cosa en que confiar.

3: Barbie (colonia barbie aventura)
-          Anunci que fa somriure a l’espectador per convenç-se’l

4: Oh Brother (seat)
-          Juga amb els valors de la família per vendre el cotxe.


Les agències publicitàries posen per damunt de tot, els valors, les emocions, els principis morals de la gent per vendre el producte.
És important saber llegir bé el missatge subliminal.



Més sobre els anuncis:

-Avui en dia hi ha molts programes informàtics que retoquen els errors per deixar-ho perfecte.



- Altres anuncis utilitzen la sensibilitat per ajudar a adonar-nos de conta de les coses que passen habitualment i que molts de nosaltres no veiem. Un bon exemple és la precaució dels accidents de trànsit.



-Molts anuncis utilitzen les cançons divertides o fàcils de memoritzar perquè tothom parli d’elles.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada