dilluns, 3 d’octubre del 2011

Sir Ken Robinson

Un dels aspectes que crec que dóna més èxit a les seves xerrades és sens dubte l'humor que té a cada una de les seves conferències. Des d'un principi el humor es presenta com algu principal a les seves reflexions, pensaments i expressions. Penso que això fa que les seves conferència es facin molt més amenes.

A la conferència titulada: “Las escuelas matan la creatividad”, Ken Robinson ens planteja un seguit d'idees originals i profundes que donen molt a pensar per tots aquells que l’escolten.
Principalment, estructura la primera conferència en tres temes:
-L'extraordinària evidencia de la creativitat del ser humà
-L’educació és un gran interès per tots ja que tenim molt invertit en ella i perquè el cap i a la fi és la que ens portarà cap el futur que ningú sap com serà.
- La capacitat que tenen els nens d'innovar i la desperdició del talent.
En conclusió, fa una critica del sistema educatiu actual ja que diu que estem eliminant la creativitat amb l’educació, que equivocar-se és el pitjor que pots fer.
I la nostre feina doncs, és educar els nostres nens perquè puguin enfrontar-se aquest futur i ajudar-los a que treguin el major profit d’ell.

La segona conferència titulada: ¡A iniciar la revolución del aprendizaje!, Ken Robinson ens parla de la crisi dels recursos humans, el poc ús que fem dels nostres talents.
Ens planteja que en l’educació no necessitem una evolució, sinó una revolució radical per crear escoles que ens ensenyin a treure el talent natural de cada un dels nens.

Penso que Ken Robinson s’organitza a partir d’un guió on té els punts més importants però que principalment domina la improvisació això provoca gran fluïdesa en tot el que diu. També tenim de tenir en conte tots els exemples i històries que va explicant al llarg del discurs que ens facilita la comprensió.


 Las escuelas matan la creatividad.

 ¡A iniciar la revolución del aprendizaje!.



Biografia

Sir Ken Robinson (Liverpool, Anglaterra, 1950) és un educador, escriptor i conferenciant britànic, expert en assumptes relacionats amb la creativitat, la qualitat de l'ensenyament, la innovació i els recursos humans. També ostenta el títol de Doctor per la Universitat de Londres des de 1981. A causa de la rellevància de la seva activitat en els camps esmentats, especialment en relació amb l'art, va ser nomenat Sir per la Reina d'Anglaterra, Isabel II en 2003.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada